Niektóre zalety crowdinvestingu jako modelu inwestycyjnego są oczywiste – szansa na niezwyczajnie wysokie zyski jedna z takich. Poniżej znajdziesz opis kampanii, na którą zwróciliśmy uwagę ponieważ zaskakuje liczbami.

Revolut

Revolut to doskonały przykład marki, której silne zaangażowanie i wiara społeczności pozwoliła na szybki rozwój. To bardzo popularna, również w Polsce aplikacja do zarządzania kartami płatniczymi. Inwestorzy z całego świata, którzy wsparli projekt za pośrednictwem platformy Crowdcube osiagają obecnie zwrot 19 razy większy od pierwotnie zainwestowanej kwoty. Wspierający na początku mogli zainwestować od 10 do 5 000 funtów. Ostatecznie zebrano 1,01 mln funtów.

Po sukcesie pierwszej kampanii Revolut zastanawiał się nad przeprowadzeniem kolejnej. Zwrócił się do społeczności internautów o pomoc – wsparcie w wysokości 5,3 mln dolarów. Aż 40 tys. osób zadeklarowało chęć zainwestowania w projekt. Według szacunków TechCrunch gdyby spółka zdecydowała się na takie rozwiązanie, otrzymała by aż 22,3 mln dolarów. Ostatecznie Revolut nie skorzystał z tej możliwości.

Inwestorzy, którzy kupili udziały w pierwszych fazach rozwoju otrzymali od firmy możliwość sprzedaży posiadanych udziałów do Revolut lub ich zatrzymania. Ci, którzy zostali wciąż są właścicielami jednej z wiodących na świecie firm fintech, której wartość wciąż wzrasta.

Marka ma na celu stały rozwój produktów i wprowadzanie nowych rozwiązań na całym świecie. Obecnie wartość spółki wyceniana jest na kwotę 1,2 miliarda funtów.

Na czym polegał sukces kampanii?

  • zaangażowana społeczność inwestorów
  • sprzyjające trendy na rynku fintech
  • doskonałe przygotowanie techniczne marki
  • szybka perspektywa rozwoju

To tylko jeden z przykładów dobrze przygotowanych kampanii crowdinvestingowych. Poniżej wskazówka, jak zainwestować w dobrą kampanię.

Warto zapamiętać:

  • Wybierając kampanię crowdinvestingową nalezy dokładnie zapoznać się z projektem oraz ocenić poszczególne aspekty:
    • zaangażowanie społeczności
    • wpisanie się w rynkowe trendy
    • pomysłowość kampanii
    • kompletność oferty
    • transparentność wyników/prognoz finansowych
    • czy jest to rozwiązanie innowacyjne i potrzebne
    • jakie będę mieć z tego korzyści