Przedsiębiorca zbierając fundusze na wyznaczony przez siebie cel zyskuje nie tylko niezbędne do zrealizowana projektu środki finansowe, ale także o wiele więcej. Ma szansę stworzyć społeczność, która będzie wspierała go na każdym etapie przedsięwzięcia. W dodatku to idealna okazja do samorozwoju oraz powiększania sieci kontaktów. Zdobywanie określonych umiejętności, wiedzy i doświadczenia np. podczas prowadzenia kampanii na platformie crowdinvesting sprzyja odniesieniu sukcesu w prowadzeniu biznesu. 

Ciekawa przygoda

Crowdinvesting to doskonały przykład, na którym możemy przeanalizować pozafinansowe korzyści z inwestowania. Osoby, które potrzebują dodatkowych środków finansowych coraz częściej interesują się tą formą zbierania pieniędzy. Tutaj nie liczy się sama zbiórka. Ważni są ludzie, którzy tworzą projekt, ale także jego potencjalni odbiorcy. 

To dobry pomysł na rozpoczęcie swojej przygody z inwestowaniem, która uczy ścieżki pozyskiwania finansowania na wyznaczone cele. Przygotowując się do kampanii, ale także ją realizując projektodawca nie tylko poznaje rynek, opinie społeczności, ale też sam nabiera wiedzy i umiejętności niezbędnych do prowadzenia swojego biznesu w przyszłości. 

Kopalnia inspiracji 

W dodatku crowdinvesting to kopalnia pomysłów i źródło inspiracji. Na platformach znajdziemy wiele projektów, które odniosły sukces, lub którym się nie powiodło. Na bazie analizy poprzedników, konkurentów czy źródeł naszego natchnienia w łatwy sposób możemy sprawdzić jak to działa. Dokładnie zapoznając się z ich opisem czy dokumentami możemy przekuć niepowodzenia w sukces lub skorzystać z inspiracji, które pomogą nam w drodze do zwycięstwa. 

Znajdziemy tutaj gry komputerowe, książki, biżuterię, akcesoria modowe, startupy czy sprawnie działające przedsiębiorstwa szukające wsparcia wśród społeczności. Co ważne próbując swoich sił poprzez tego typu formę inwestowania rozwijamy swoje zainteresowania. Projekty tworzone za pomocą platform crowdinvesting mogą dotyczyć tematów zupełnie dla nas nowych. Oznacza to, że jeżeli zawsze chcieliśmy zainteresować się branżą, która łączy się z naszym hobby, to idealne miejsce i moment.

Społeczność to siła

Bez klienta nie ma produktu, biznesu i sukcesu. Jest to prawda, która od zawsze towarzyszy sprzedaży, inwestowaniu i całej gospodarce. Dlatego też najważniejszą korzyścią jaką daje inwestowanie – zarówno z perspektywy przedsiębiorcy, jak i inwestora – jest społeczność. 

To, jak klient postrzega świat – to Twoja rzeczywistość

 – Kate Zabrskie

Tylko biorąc pod uwagę oczekiwania i potrzeby klientów jesteśmy w stanie stworzyć projekt, który odniesie sukces. Kampanie crowdinvesting mają to do siebie, że zbierają wokół jednej idei ludzi, którzy są żywo zainteresowani danym pomysłem, firmą, ideą czy przedstawianym projektem. Zyskujemy grono lojalnych klientów, dla których powodzenie kampanii jest tak samo ważne, jak dla projektodawcy. 

W dodatku z pierwszej ręki otrzymujemy opinie na temat proponowanego rozwiązania. Społeczność włącza się w dyskusję z twórcami przekazując swoje spostrzeżenia, rady, a nawet obawy. To wszystko w efekcie wpływa na to, że jesteśmy w stanie przewidzieć co się może sprawdzić, jak jeszcze możemy poprawić promowany projekt lub co do niego dodać. To nie tylko puste środki wpłacone przez przypadkowych ludzi, to wpłaty, które zostały dokonane w celu wsparcia projektu i stania się jego częścią. 

W społeczności znajdują się nie tylko potencjalni odbiorcy naszej kampanii, ale także inwestorzy, przyszli współpracownicy i partnerzy. To miejsce, w którym rozwijanie swojej sieci kontaktów jest naturalną koleją rzeczy. 

Samorozwój

Próbując swoich sił w tworzeniu projektu inwestycyjnego uczymy się jak oceniać powodzenie poszczególnych inwestycji. Przede wszystkim analizujemy dokumenty, sposób przygotowania spółki,  jej członków i potencjalnych partnerów. Dzięki temu poznajemy zasady nie tylko samego inwestowania, ale funkcjonowania mechanizmów rynkowych, które mają na nie wpływ. Mówimy tutaj m.in. o branży, sytuacji na rynku i trendach. Inwestowanie to przecież nic innego jak praktyka. Mając odpowiednią wiedzę i doświadczenie zdobywamy umiejętność oceny rentowności projektu.

Warto natomiast pamiętać, że świadomy przedsiębiorca, to też taki, który również skupia się na wartościach, ponieważ to one tworzą silne społeczności, projekty czy przedsiębiorstwa. W tego typu projektach nie liczą się tylko liczby. 

Poza tym, że przygoda z inwestowaniem rozwija nas samych, pozwala na zwiedzanie świata, udział w ciekawych i dobrze prosperujących projektach, poznawanie ciekawych ludzi, to w efekcie wpływa na wzrost lub umocnienie naszych wartości. Jeśli pracujemy nad sobą i świadomie podejmujemy decyzje o kolejnych przedsięwzięciach, które są zgodne z naszymi ideami podążamy drogą, która prowadzi nas do sukcesu. 

Warto zapamiętać:

Pozafinansowe korzyści dla przedsiębiorcy:

Silna społeczność

Samorozwój

Zdobywanie wiedzy, doświadczenia i nowych umiejętności

Możliwość spróbowania nowych projektów

Inspiracja

***

Artykuł powstał w ramach cyklu „Świadomy Przedsiębiorca”. Więcej przeczytacie tutaj. Jeżeli artykuł Ci się spodobał i potrzebujesz pomocy w pracy nad wizerunkiem Twojej marki, zapraszamy do kontaktu

***